Ubierz przedsiębiorczą sukienkę


Facebook
Facebook
Google+
http://www.business-heels.pl/przedsiebiorczosc/jak-byc-przedsiebiorcza-kobieta/
Twitter
LinkedIn

Trzeba to przyznać otwarcie prowadzenie biznesu wcale nie oznacza, że jest się przedsiębiorczym. Sama mogę potwierdzić tą zasadę, gdyż dobrze odrobiłam lekcję z moich biznesowych porażek. Mój dystans do niepowodzeń sprawia, że mogę też o nich mówić wprost. Przede wszystkim chcę dzielić się nauką, którą otrzymałam i dawać rozwiązania, które pozwolą biznesowi czy też postawom biznesowym zrobić siedmiomilowy skok. Oto przedsiębiorcza kobieta.

Wiele razy odnosiłam się do tego, że to my jesteśmy sercem biznesu. Napędzamy go naszą pasją i wizją, ale jednocześnie oddajemy mu niepożądane nawyki. Owszem, biznes można ubrać w garnitur modelu biznesowego, który raczej powinien zadziałać, tak jak działa wiele innych przeciętnych biznesów. Jednak w czasie kryzysu, kiedy automatycznie zaczną nas prowadzić nasze niepożądane nawyki, a my jesteśmy kluczowym decydentem, możemy znacznie pogorszyć swoją rynkową pozycję. O tym, jak z nimi pracować napiszę innym razem. Dziś chcę skupić się na odkrywaniu w sobie przedsiębiorczego ducha, czy też uszyć przedsiębiorczą sukienkę.

Dynamizm, aktywność

Kiedyś byłam osobą, która składała się jedyne z działania. Logicznie można by założyć, że dzięki temu mogłabym osiągnąć sukces w każdej dziedzinie. Nic bardziej mylącego. Moje działanie było głupie, ponieważ najpierw działałam, a później myślałam. Brak przygotowania w postaci pewnej strategii i dalekosiężnego myślenia spowodowało, że utraciłam wiele szans. Jednak kiedy masz plan, działaj. Z uporem, za wszelką cenę, do upadłego, pomimo strachu i wątpliwości. Taką wewnętrzną moc osiągniesz dzięki swojej pasji, pewności siebie i wsparciu osób, które będą w ciebie wierzyć. Jeżeli tego nie masz, znajdź kogoś kto ci pomoże to zmienić.

Skłonność do podejmowania ryzyka

Tylko mając ogromną ufność i wiarę w swoje możliwości można akceptować i podejmować ryzykowne decyzje. Tylko niezachwiana pewność, że jeśli stracisz wszystko, masz absolutnie wszystko, aby zacząć raz jeszcze, da ci ponowny sukces. Owszem można ryzyko ograniczać wnioskując na podstawie danych ekonomicznych, jednak są sytuacje/szanse, te kluczowe, które mogą twój biznes przenieść na wyższy poziom, wówczas musisz mieć w sobie zaufanie do siebie, aby je mocno chwycić. Jeżeli teraz ich nie widzisz, rozejrzyj się uważnie, one są obok, czekają aż je dosięgniesz.

Umiejętność przystosowania się do zmieniających się warunków

Kiedy tworzysz swój model biznesowy na samym początku swojej drogi, bądź pewna że po drodze on będzie się zmieniał. Uparte trzymanie się szablonu bez refleksji i monitoringu jego poszczególnych kanałów, może kosztować cię porażkę. Bądź czujna, to niezbędny nawyk w dobie dużej konkurencji. To twoja pasja jest unikatowa, twój pomysł nie, nawet jeżeli taki jest dzisiaj jutro taki już nie będzie.

Postrzeganie szans i ich wykorzystywanie

Prawdziwą sztuką jest dostrzeżenie szansy i zadecydowanie o wprowadzeniu jej w życie. Nie każda szansa zaprowadzi nas dalej, nie zawsze będziemy mogli to ocenić nim ją wdrożymy. Możemy to jednak do pewnego stopnia przewidzieć, korzystając z doświadczeń innych i pracując nad nawykiem prekognicji.

Innowacyjność

Jeżeli twój pomysł, idea biznesowa powstała z jakiegoś braku, niezadowolenia, buntu wobec skostniałej rzeczywistości, ma szansę stać się innowacyjna. Warto cały czas dbać o to, aby nadal być głodnym tej zmiany. Ważniejszą sprawą od samego pomysłu jest proces jego komercjalizacji. W tej walce wygra ten, kto będzie potrafił ją sprzedać.

Ekspansywność

Uwielbiam powiedzenie, czy też okrzyk bojowy Elona Muska „Be bold“. Odwaga jest niezbędna, aby poszerzyć zasięg twojego biznesu. No i odrobina sprytu. Dlatego od samego początku umiejętnie kształtujesz swoje kontakty biznesowe, rozważasz sojusze strategiczne z innymi, szukasz wspólnych celów i trzecich rozwiązań. Jednak przede wszystkim masz silne poczucie, że twoja wizja i wartości są warte takiej ekspansji. Nie on, oni, ale Ty i tylko Ty.

Posiadanie wszystkich cech, jeszcze nie czyni nas lepiej uwarunkowanymi do osiągnięcia sukcesu, tak jak ich brak. Cechy należy zamknąć w nawyk i wpisać w szkielet modelu biznesowego i pracować nad implementacją tak długo, aż zrośnie się w nierozerwalną całość. Oprócz pracy nad sobą i modelem biznesowym firmy ważni są ludzie, którzy cię otaczają. Te czynniki są absolutnie konieczne do tego, aby zdobyć przewagę konkurencyjną i zarabiać solidne pieniądze. Jest to żmudna droga i wymaga drogowskazów oraz wsparcia, dlatego z chęcią wyruszę w tę drogę razem z Tobą.

Photo by Christopher Campbell on Unsplash

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *